piątek, 9 marca 2012

Kamienie

Kamienie

Autor: Andrzej KoryckiWykonawca : Korycki Andrzej, Żukowska Dominika
d, a, d, d, a, d…
Czy widzisz dziewczyno d a d
ten kamień nad wodą? F C d
Jak kamień popłynie, jak kamień popłynie d a7 B a /x2
ożenię się z Tobą. d a d /x2

Czy widzisz chłopaku
te gwiazdki na niebie?
Jak wszystkie policzysz, jak wszystkie
policzysz 2x
ja wyjdę za Ciebie. 2x

Pójdzie woda z góry
i kamień potoczy.
Ja gwiazdki policzę, ja gwiazdki policzę 2x
wypatrzę swe oczy. 2x

Czyś ty chłopie widział,
Żeby kamień pływał?.
Czy jam Cię prosiła, czy jam Cię prosiła 2x
Żebyś u mnie bywał. 2x

Czy widzisz chłopaku...
Czy widzisz dziewczyno...
Czy widzisz dziewczyno...


5 komentarzy:

  1. Słowa i muzyka A.Korycki i Dominika Żukowska

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej słowa i muzyka ludowa a opracowanie ci państwo.

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest pieśń ludowa z sandomierskiego, a Andrzej i Dominika pięknie ją opracowali i rozsławiają śpiewając w całej Polsce i innych zakątkach świata

    OdpowiedzUsuń
  4. A tu jest podobna pieśń ludowa:

    Piórko

    Dziewczę, dziewczę, dziewczę młode,
    Weź to piórko, rzuć na wodę,
    Jak to piórko utonie,
    To się z tobą ożenię. /2x

    Jeszcze żem się nie zmartwiła,
    Już się piórko utopiło.
    Płyńże, piórko, płyńże do dna,
    Bo ja Janka jestem godna./2x

    Dziewczę, dziewczę, dziewczę młode
    Weź ten kamień, rzuć na wodę.
    Jak ten kamień będzie pływał,
    To u ciebie będę bywał./2x

    Piórko płynie wartką rzeką,
    popłynęło hen daleko.
    Ty kamieniu także pływaj,
    A ty Janku, u mnie bywaj. /2x

    Myślisz, Janku, żem kłamała,
    Żem cię wcale nie kochała.
    Kochałam cię całym sercem,
    Choć młodziutka, ale szczerze./2x

    OdpowiedzUsuń